2008. június 27., péntek

Best of vizsgaidőszak

Épp most voltam a TO-n leadni az indexem, úgyhogy a vizsgaidőszakomnak totál vége van, úgyhogy most írogatok róla egy kicsit...

A legsikeresebb mindezideáig

Örömmel mondhatom, hogy ez eddig a legjobban sikerült vizsgaidőszakom. Nemcsak hogy kitűnő lettem, ami első félév óta nem fordult elő, de a legtöbb kreditet is most végeztem, 35-öt, sőt, egy héttel korábban be is fejeztem, ami még szintén nem fordult elő. Ugyanakkor azt hiszem, hogy a legnehezebb is ez volt, mert ilyen fáradt se voltam még.

Mák, avagy hogyan kaptam 5-öst numanalból

Numerikus módszerek vizsgán a jegy jelentős része a beadandó programon múlik,(a többi elméleti kérdéseken) amit a vizsga napja előtti éjszaka nem sikerült tökéletesen elkészíteni. Az utolsó feladat mérési adatokra általános n-edfokó k változós polinomot illesztő program irása volt. Be is küldtem. A vizsgán a tanár megnyitja a forráskódot(C++) nézegeti, azt mondja nekem, látom, te már régebb óta programozol, mert használsz template-eket, meg minden, ez szépen van megírva. Közben én magamban: "Csak az a kár, hogy nem jó végeredményt ad..." :P

A félév legérdekesebb tantárgya: Környezeti áramlások

Most, hogy azoknak a tárgyaknak is tudom már az anyagát, amikre évközben nem jártam be, nyugodtan kijelenthetem, hogy a legérdekesebb anyaga a környezeti áramlásoknak volt, ahol a forgatás, a sekályság, a görbület és a viszkozitás hatását vettük át a környezeti áramlásokra, vagyis a nagyméretű légköri, vagy óceáni/tengeri áramlásokra, pl.: ciklonok, cunami, Golf-áramlat... következő félévben folytatódik az anyag a rétegzettséggel és a turbulenciával. Nem biztos, hogy mindenki lázban jön attól, hogy miért a szélirányhoz képest jobbra vándorolnak a jéghegyek(az északi féltekén), de engem érdekelnek az ilyesmik.(Ha valakit érdekel, ennek a konkrét kérdésnek a megoldásához az Ekman-transzportnak kell utánanézni.)

Nem szeretem a mértékelméletet

Alapvetően szeretem az analízist. Mindig is szerettem. A matematika egyik leghasznosabb és legérdekesebb része. Az idei anyag első felével, a komplex fügvénytannal nem is volt semmi bajom, érdekes, és elsőre meglepő álításokkal van tele, ami tetszik. A mértékelmélettel, az anyag második felével viszont nem nagyon tudok kibékülni, a szemléletesen nyilvánvaló állítások oldalakon keresztüli bizonyítása nem nekem való. Amikor a vizsgán megkaptam a Beppo-Lévy tételt nem örültem túlzottan. De azért 5-ös lett. :P Örülök, hogy nem matematikusnak mentem.(Megfodult a fejemben annakidején...)

Egy napra két vizsga nem jó, kivéve esetleg ha ugyanannál a tanárnál van mindkettő

Ilyet is most csináltam először. Egyszer jelfeldolgozásból és valószínűségszámításból vizsgáztam egy napon és utána nagyon fáradt voltam, illetve elektrodinamikából és disztribúcióelméletből ugyanannál a tanárnál ugyanazon a napon. Ekkor is fáradt voltam, de itt a disztribúcióelmélet nagyon könnyű volt, úgyhogy annyira nem. :Đ

Nincsenek megjegyzések: