2008. június 10., kedd

Dir en Grey

Épp éjszakázom, és egyelőre meguntam a tanulást, úgyhogy pihenésképpen gondoltam írok egy bejegyzést ide. A téma pedig a felkapott J-Rock banda, a Dir en Grey. Ritkán fordul elő velem, hogy így zavarba ejtsen egy zene. Zavarom oka, hogy nagyon nehezen tudom róla eldönteni, hogy ez most tulajdonképpen tetszik nekem, vagy sem. :-) Ebben részben az is közrejétszik, hogy idővel elég sokat változott a stílusuk. Elég erős Visual Kei hatással indultak, ami őszintén szólva nem az én műfajom, de később sokat változtak és eljutottak egészen valami numetal vagy shock rock szerűségig. Hozzáállásban a "nagyon ismert zenekarok közül" hasonlítanak pl. a System of A Down-ra, ugyanis mindkét zenekar elég kísérletező jellegű. Ugyanakkor külsőségek alapján azt hiszem elég egyértelműen a Visual Kei vagy gót rajongó tinilányokat tartják célközönségnek. A dalaik témái pedig mind nagyon sötétek, ami méginkább egyértelműsíti a beállítottságot. Mivel általában nagyon gyorsan el tudom dönteni egy zenéről, hogy szeretni fogom-e eléggé idegesített, hogy felettük nem tudtam "ítéletet mondani", úgyhogy a héten végignéztem a videoklippjeiket a youtube-on és belehallgattam több albumukba. Továbbra sem békültem meg velük teljesen. Azt mondanám, hogy ha valaki túl sokat kísérletezik akkor előfordul, hogy rosszul sikerül, még akkor is, ha egyébként jó zenész. Úgyhogy ha fogom is őket a jövőben hallgatni, csak erősen szelektálva a dalok közt. :-)

Nincsenek megjegyzések: